Merhaba okurlar öncelikle hepinize hayırlı bayramlar dilerim sıcak dolu geçen ramazanın ardından Türk ve İslam alemi gerçekten Bayramı Hak etmiş gibi görünüyor.
BAYRAM SABAHI VEYA BAYRAMDA BİZLER NELER YAPARIZ NELER YAPMALIYIZ ??
BAYRAM öncesini ele alırsak Arife Günü Genellikle Mezarlıklarımızı ziyaret ederiz geçmişlerimize ced lerimize atalarımza ruhlarına dua etmek ve hörmeten bayram ziyaretinde bulunmak için bu asırlardır alışıla gelmiş bir saygı durumudur bunu öncelikle büyüklerimizden ricamiz evlatlara yiğenlere yani küçüklerimize severek öğretmektir. Çünkü bu olay Türk kültüründe ATA kavramını tazelemek ve hatırlatmaktadır.
BAYRAM GÜNÜNE GELELİM
Bayram günü genellikle Aile fertlerinden EN Büyük olan Sağ ise DEDE NİNE yok ise ANA BABA yahut AMCA HALA TEYZE DAYI yani en büyüğün evinde toplanılması bir farklı gelenektir.Bunun yanı sıra dağınık diye tabir ettiğimiz sülalelerde ise en küçükler sırası ile ATA larını büyüklerini ziyaret etmelidir. Bunu ise ÇİLE haline getirmeden çocuklarımıza kızmadan bunun güzel bir olay olduğunu şekerler ikram ederek onları sevindirerek yapalım ki Gelecek Nesiller Siyonistlerin yahut Hristoların din unutturma çabasındayken bu kavramları unutmasınlar
Bunlara ekstra olarak Gün içerisinde çeşitli aktivitelerdede bulunun KÖS KÖS evde oturupda evdekilerinde sizlerinde bayramını sıkıcı bir gün haline getirmeyin Akraba biterse EŞ dost oda Biterse Komşuları ziyaret edin Bunları yapmamızın bize bi faydası belli bir yaştan sonra olmaz ama Ardımızdan gelen küçüklere ve gelecek yıllardaki kültürlere çok çok faydası olur.
Yazımı buraya kadar okuduysanız sizlere teşekkür eder tekrardan
BAYRAMINIZI EN İÇTEN DİLEKLERİM İLE KUTLARIM ESEN KALIN ..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Write yorum